Uruchom wersję wysokiego kontrastu strony Powiększ wielkość textu na stronie

Projekty

Gdyby Mona Lisa była na Tik Toku…

Jak zachęcić dzieci do obcowania ze sztuką? Jak uchwycić i wykorzystać część współczesnej fascynacji elektronicznymi gadżetami i nowymi mediami, tak by nie „utonąć” w mediach społecznościowych, tylko spędzić czas rodzinnie i twórczo? Innymi słowy – jak mówić o Mona Lisie dzieciom w czasach TikToka? 

Od marca do grudnia zaprosiliśmy dzieci i rodziców na warsztaty wokół wybranych dzieł sztuki, na zakończenie których używaliśmy smartfonów i wymienialiśmy się opiniami na temat ciekawego i bezpiecznego korzystania z dostępnych aplikacji. Pracując wspólnie, poznaliśmy wybranych twórców i inspirowaliśmy się najbardziej znanymi dziełami sztuki. 

Od marca do grudnia naszymi hasłami wywoławczymi do twórczej zabawy były: Mona Lisa, Wieża Eiffla, Yayoi Kusama, Marina Abramovic, Neil Harbisson, Ai Weiwei, Banksy, Katarzyna Kobro, Zofia Rydet, Bara Prasilova, Frida Kahlo.

Zajęcia miały charakter familijny i wymagały zaangażowania opiekunów. Wspólnie wykonaliśmy prace plastyczne, uczestniczyliśmy w zabawach teatralnych i dramowych, by na zakończenie każdy rodzinny zespół mógł dla siebie wykonać kilka zdjęć lub krótki film telefonem podsumowujący zajęcia. Zachęcaliśmy do tego, by powstałe prace wzbogacały domowe wirtualne archiwa i profile.  

Obejrzyjcie efekty prac naszych uczestników!

Jak wyglądałaby Mona Lisa na TikToku? Właśnie tak….

…. a to prace inspirowane dziełami Yayoi Kusamy!

Zobaczcie, co zbudowaliśmy 9 maja!

Z Fridą Kahlo wciągnęliśmy się w meksykańskie kolory!

Czego nie widać na zdjęciu?

8 sierpnia inspirowaliśmy się Banksy’m!

12 września był czasem spotkania z Katarzyną Kobro!

12 września sprawdziliśmy, jak sztuką można zmieniać świat!

14 listopada spotkaliśmy się z Mariną Abramowic!

Słyszeliśmy też barwy, jak Neil Harbisson!

Informacje o prowadzących:

Grażyna Kopeć – absolwentka wydziału aktorskiego na warszawskiej Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza, obecnie studiuje Pedagogikę Teatru na Uniwersytecie Warszawskim w Instytucie Kultury Polskiej. Współzałożycielka ogniska teatralnego przy teatrze dramatycznym im. J. Kochanowskiego w Opolu. Prowadzi warsztaty dramowo-teatralne z dziećmi, młodzieżą i seniorami. Pracuje ze Stowarzyszeniem Pedagogów Teatru zarówno jako aktorka, jak i prowadząca warsztaty. Stale współpracuje również z Fundacją Kluboteka Dojrzałego Człowieka. Tworzy autorskie video arty, uporczywie stawiając pytania o tożsamość. 

Kinga Kuczyńska-Sadowskaabsolwentka kierunku Teatr w Studium Animacji Kultury i Bibliotekarstwa w Ciechanowie, Animacji Kultury w Wyższej Szkole Pedagogicznej ZNP w Warszawie, Pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej z logopedią w Wyższej Szkole Pedagogicznej im. J. Korczaka w Warszawie. Dodatkowo ukończyła liczne kursy plastyczne oraz muzykoterapii. Od wielu lat jest nauczycielką w przedszkolu i szczególnie interesuje się sposobami motywowania dzieci.

Krystyna Bocheńska – koordynatorka i kuratorka cyklu